18 siječnja 2008

Igra pokvarenog SMS-a

Da konverzacija SMS-om može biti prilično zbunjujuća uvjerio sam se više puta. Jedan lijepi primjer dogodio mi se jučer, u razgovoru sa Srđanom. On mi je jučer poslao svoj novi članak o suvremenoj beogradskoj arhitekturi, a nakon toga se situacija odvijala ovako:
Srđan: Uf! Tako sam već uzbuđen! Poslat ću ti tekst Novi za časopis.
Ja: Pošalji, ono što si mi danas poslao nisam još pročitao, ali bacio sam pogled i izgleda odlično.
Srđan: Kako misliš da ti pošaljem ono što sam ti danas poslao. Hoćeš opet?
Ja: Pa rekao si "Poslat ću ti tekst Novi za časopis".
Srđan: Poslao sam ti malo prije.
Ja: Da, znam, primio sam, sve OK... Samo sam mislio da imaš još nešto.
Srđan: Ma ne! Za sada ne..
Eto, zbunjenost putuje onim, već spomenutim, eterom i uzrokuje tko zna kakve sve štete ljudima. Ljudima je stalo do komunikacije s drugima. Onaj najprirodniji oblik komunikacije, licem u lice, sve je češće otežan (zbog nedostatka vremena, lijenosti, umora, iscrpljenosti,...) ili onemogućen (zbog udaljenosti, međudržavnih granica,...) i zato se koristimo raznolikim tehničkim pomagalima, od kojih je SMS samo jedan od najnovijih servisa. I onda često, u tom carstvu tehnički potpomognute komunikacije, dolazi do nesuglasica.
Dalo bi se puno raspravljati o uzrocima tih neusuglašenosti i, otvorimo li neki psihološki znanstveni časopis, naći ćemo hrpu radova o tome. Ali ono što možemo reći je da je sigurno jedan od važnijih uzroka tih zbunjujućih situacija baš izostanak tog face-to face kontakta. Neverbalna komponenta je vrlo važan faktor uspješne komunikacije.
A ja imam problem s očnim kontaktom tokom razgovora. Imam poteškoća sa zadržavanjem pogleda na očima sugovornika, tako da se ljudi često žale na to. Pokušavam to ispraviti, pokušavam se natjerati da održavam pogled na očima sugovornika. Ponekad uspijevam, ali češće se, tokom razgovora, zaboravim i opet mi pogled odluta.
Hm, sa SMSa smo došli do mojeg problema lutajućeg pogleda.. Zanimljiv je i taj tok misli, kojemu se tako lako prepustiti pri pisanju tekstova.

Nema komentara: