12 veljače 2010

Varšavska - noć poslije


Nekakva pustoš, sablasna tišina vladala je Varšavskom ulicom danas oko 18. Posvuda samo policajci i zaštitari. Ljudi nekako brzo promiču. Tu i tamo netko zastane, malo se ogledava oko sebe, kao da ne vjeruje da više nema kontejnera. Pitaju se čuva li još itko ovu pješačku oazu u centru grada.
Na jednom mjestu nailazimo na puno drvenih krhotina. Tu je uništen Trojanski konj, što je postavljen prije 24 sata. Duž Varšavske su postavljene i nekakve žardinjere, vjerojatno kako bi otežali eventualno postavljanje novih kontejnera. Gledam te žardinjere i mislim kako bi bilo dobro da ih prijavim kao komunalni nered pa da vidim šta će biti.
I sve je u Varšavskoj nekako pretiho, zastrašujuće tiho, tišina je to što guši, što steže grlo, a želim kriknuti, zaurlati od bijesa prema nepravdi, osjećam se silovanim, iako ne i bespomoćnim. Želio sam pozvati ljude da izađu i danas, da se svi zajedno, nas nekoliko tisuća, prošećemo Varšavskom i da to činimo dan za danom. Ipak, bolje je malo stati, razmisliti i vidjeti što je najefikasnije.
Odsutno vrtim trešćicu što sam je uzeo s poda. Komadić Trojanskog konja kojemu obećavam da nije uzaludno žrtvovan. Zvjezdana se igra snijegom što je prekrio klupe. Gledam je i mislim kako uživa i kako sva ta djeca, ali i odrasli, ne smiju izgubiti Varšavsku. Prilazi mi neki dečko s papirom u ruci. Ponadao sam se da će mi uvaliti neki letak, da će me pozvati u daljnju borbu.
"Imate li 5 minuta vremena za anketu o jogurtima?" pita me sa smiješkom na licu. Ja gledam, ne mogu vjerovati, zapravo uopće ne uspijevam smjestiti to njegovo pitanje ni u jedan trenutno otvoreni pretinac. Konačno mu objašnjavam da me sad ne zanimaju jogurti, nego sam došao vidjeti poprište drame kojoj predstoji još nekoliko činova.
"Vi ste sigurno bili jučer ovdje?" pita me bakica u prolazu.
"Da, bio sam..." odgovaram, a bakica pita je li to sad gotovo, nada se da nije, pita kad ćemo opet doći.
"Uskoro", kažem, "i siguran sam da će nas biti još više."
"Javite! Ja sam tu!"
Odlazimo dalje. Policajci stoje zajedno sa zaštitarima, puše i pogledima ispituju prolaznike. Valjda procjenjuju tko bi mogao biti nekakav aktivist. Želio sam im olakšati, reći da jedan upravo razgovara s njima, a sigurno nas ima još. Stiže Ranko Bon. Rukujemo se , a on me pita kakvi su planovi. Još se ništa konkretno ne zna, danas nije bilo sastanka, jer u 17 još nisu svi bili na slobodi, ali vrlo brzo krećemo s daljnjim akcijama.
Lagano hodamo. Zvjezdana se igra sa snijegom, a ja lovim fragmente razgovora koje vode raštrkane skupine ljudi.
"To je bezobrazluk!"
"Nasilje."
"Čista demonstracija sile, ništa više!"
"Sramota, tako postupiti prema tim ljudima.."
"Trebamo se okupiti, pokazati koliko nas stvarno ima!"
Bijes, ljutnja, nevjerojatna napetost lebdi Varšavskom ulicom. Nešto što dugo nisam osjetio.
Ljut, ali i ponosan...
bijesan, ali i optimističan
odlazim
i opet dolazim
i bit ću tu stalno

2 komentara:

Anonimno kaže...

Nikx, eto onog istog anonimca koji te malo kritizira, tj. kritički disutira oko tvojih stavova o klimi ;) Pa, da se malo uključim i ovdje:
Jako me čudi da se sad nisi oglasio i da nisi prokomentirao (pa i pohvalio) to da su u Varšavskoj posadili NOVO DRVEĆE, baš kako su bili obećali! I da je ograđeno područje s radovima sve manje i manje. Baš sam jučer šetao tamo i imao što vidjeti: investitori su bili posve u pravu, ta silazna rampa za garažu baš NIŠTA nije nagrdila Varšavsku ulicu, a pješačka zona je neznatno smanjena! Drveća je koliko ga je bilo i prije. Prema tome, vidjeti će razumni ljudi kad se to sve završi da ste vi koji ste vodili onu "BALVAN REVOLUCIJU" protiv ovog projekta bili posve u krivu i da ne samo da nije bilo devastacije, već će ovaj prekrasan projekt samo OPLEMENITI prostor u centru grada, a ova garaža će samo doprinijeti protočnosti prometa i rješavanju problema parkiranja u centru! Meni taj Horvatinčić nije nešto posebno simpatičan kao osoba, ali kao investitor je doista VIZIONAR i vidi se da ima smisla. Inače, Nikx, ako misliš da se ovakve moderne interpolacije umjesto onih derutnih "štakornjaka", koji su ruglo i leglo zaraze, grade samo kod nas, grdno se varaš! Odi malo do obližnje Austrije, odi u jedan Beč, Graz i još mnoge austrijske gradove i vidjeti ćeš sve puno garaža u staroj jezgri, sve puno ovakvih interpolacija i u starim zaštićenim zonama... Gradovi moraju ŽIVJETI, a ne ostajati na nivou srednjega vijeka! Da li bi ti volio živjeti u takvom štakornjaku?! Sigurno NE! A zašto onda braniš da se umjesto takvih rugoba izgradi kakva suvremena građevina?!

Nikx kaže...

citat 1.
"Jako me čudi da se sad nisi oglasio i da nisi prokomentirao (pa i pohvalio) to da su u Varšavskoj posadili NOVO DRVEĆE, baš kako su bili obećali!"
Zašto bi to pohvalio? Za razliku od tvog uvjerenja, ti tvoji 'oni' nisu obećali da će 'posaditi novo drveće' (ja bi rekao stabla, jer stabla su živa bića, a drveće je nešto drugo), nego su obećavali da će privremeno prejestiti ona stabla i onda ih vratiti. Naravno da tome nitko s imalo mozga u glavi nije vjerovao, jer ti tvoji 'Oni' ne poštuju ništa osim svog kratoročnog profita i na njegov oltar su spremni žrtvovati sve što mu stoji na putu. Drugo - probaj malo razmisliti ovako: anatomija stabala zahtijeva određenu dubinu zemlje, što vdje nije osigurano, jer ispod tankog sloja zemlje odmah imamo sloj betona. Baš me zanima koja je 'njihova' poruka koja stoji iza tih stabala.

citat 2.
"investitori su bili posve u pravu, ta silazna rampa za garažu baš NIŠTA nije nagrdila Varšavsku ulicu, a pješačka zona je neznatno smanjena!"
Mogli bismo reći da je to stvar ukusa, ali nije... daleko od toga.

citat 3.
"Prema tome, vidjeti će razumni ljudi kad se to sve završi da ste vi koji ste vodili onu "BALVAN REVOLUCIJU" protiv ovog projekta bili posve u krivu i da ne samo da nije bilo devastacije, već će ovaj prekrasan projekt samo OPLEMENITI prostor u centru grada, a ova garaža će samo doprinijeti protočnosti prometa i rješavanju problema parkiranja u centru!"

HA HA HA! Ovo sam čuo jako puno puta, ali to je argumentacija onih kojima se tvar unutar lubanjske šupljine uglavnom sastoji upravo od balvana.

citat 4.
"Meni taj Horvatinčić nije nešto posebno simpatičan kao osoba, ali kao investitor je doista VIZIONAR i vidi se da ima smisla."

Vizionar čega? Za šta to on ima smisla? To što ti nie simpatičan kao osoba mi ništa ne znači. A meni je on možda baš simpatičan 'kao osoba'. Uopće nije stvar simpatičnosti ili antipatičnosti njega kao osobe. Baš me briga za njega, ionako ga uopće ne percipiram kao osobu.

citat 5.
"Inače, Nikx, ako misliš da se ovakve moderne interpolacije umjesto onih derutnih "štakornjaka", koji su ruglo i leglo zaraze, grade samo kod nas, grdno se varaš!"
Nikad nisam čuo da se deratizacija vrši tako da se sruši blok zgrada, koji uključuje i nekoliko spomenika kulture da bi se izgradio nekakav shopping centar. A tko zna - štakori bi mmogli naći svoj ugodan kutak i u tim kristalima.

citat 6.
"Odi malo do obližnje Austrije, odi u jedan Beč, Graz i još mnoge austrijske gradove i vidjeti ćeš sve puno garaža u staroj jezgri, sve puno ovakvih interpolacija i u starim zaštićenim zonama... "

Kakav je to 'jedan Beč'? Šta postoji i neki 'dva Beč' ili želiš reći da je Zagreb tek 'tamo neki Zagreb'? Vjerojatno..
Sve što ti tu govoriš je već davno prežvakano pa te upućujem da se malo upoznaš sa studijama nezavisnih prometnih stručnjaka, kao i da malo pogledaš kako su raspoređene te tvoje garaže kojima obiluje 'jedan Beč' te kako je u tim tvojim 'jednim gradovima' riješen promet.

citat 7.
"Gradovi moraju ŽIVJETI, a ne ostajati na nivou srednjega vijeka!"
Potpuno se slažem. Ali to ne znači da nam treba shopping centar. Što je pravi javni interes? To je ono na što treba odgovoriti.

citat 8.
"A zašto onda braniš da se umjesto takvih rugoba izgradi kakva suvremena građevina?!"
Ne branim da se izgradi kakva suvremena građevina. Nemam ništa protiv suvremene arhitekture. Ali jako se protivim nepoštivanju javnog interesa, zaobilaženju procedure, pogodovanju odabranim pojedincima i svim ostalim oblicima korupcije.
E moj anonimče, kako jadno zvuči to "anonimac".... Pa to uostalom i jesi, s time da si još i amorfna masa.