27 kolovoza 2019

Ja sjećam se - 2. dio. Tata, Branko, Ramonesi i ja

"Kakvi su ti Idijoti? Valjaju li šta?"
Bilo je to negdje u kasnu jesen 1990. Bilo je to doba kad sam svaki trenutak koristio za intenzivno slušanje Ramonesa, a polako upoznavao i ostale punk bandove. Bili smo sami u kući, tata i ja, sjedili smo za stolom i jeli. Zateklo me to pitanje, jer kako to da moj tata, čovjek toliko potkovan rokenrolom, pita mene, klinca, za mišljenje o nekom bandu.
"Kako da ne", odgovorio sam, "Pa oni su najbolji. Pobijedili su u Subotici, stalno sviraju, uvijek je hrpa ljudi na njihovim koncertima. Večeras sviraju u Pink panteru, ja bi išao na to, dođi i ti pa ćeš vidjeti."
KUD Idijoti su za sve nas bili oživotvorenje cijele te scene u našem sokaku, band koji je tu, čiji članovi šeću našim gradom i možete naići na njih, to su ljudi od krvi i mesa, oni koji dokazuju da sve nije samo iluzija, nego nešto doista stvarno.
"Ma ne zanima me to, ali evo ti ovo" i pružio mi ploču Mi smo ovdje samo zbog para. Bio sam oduševljen, Pažljivo sam je uzeo, razgledao prednju pa stražnju stranu omota, pa izvadio unutarnji omot albuma prepun zanimljive zajebancije. A onda smo ga zajedno poslušali.
"Otkuda to tebi?" pitao sam ga.
"Ma to mi je Branko donio na posao, ali meni je to bezveze". Koji Branko, pitao sam se tada.
Te večeri nisam išao na koncert, slušao sam ploču nekoliko puta za redom.
Nakon par dana u naše dvorište je ušao crni golf sa zatamnjenim zadnjim staklima. Mene to baš i nije zainteresiralo. Nakon par trenutaka začulo se zvono na vratima i otišao sam otvoriti.
A onda sam zanijemio.
Na vratima je bio nitko drugi nego Tusta. Na našim vratima. Ja sanjam, to nije istina!
"Čao, ja sam Branko. Ti je kući stari?", a tata se spustio po stepenicama i otišli su u stan.
Sjeli su za stol. Tata je iznjeo neko piće.
I ja sam sjeo za stol. Potpuno oduzet, širom otvorenih usta i očiju, u transu, pokušavao sam uloviti svaki trenutak i pospremiti to zauvijek u sjećanje. I ništa mi od njihovog razgovora nije ostalo. Znam samo da su se smijali, da je Tusta malo pomalo postajao Branko, što će zauvijek poslije i biti, jedan običan čovjek, srdačan, dobričina srca velikog kao kuća, a ipak - Tusta. Tu, za istim stolom, sjedi on, s dugom, rijetkom crvenom i ne baš preurednom kosom, u poprilično ofucanom kožnjaku.
"I šta, čujem da ti se sviđamo?" pitao me.
"Pa, kako da kažem... onako... da..."
"E Bili, samo reci kad on hoće na koncert.", a onda se okrene prema meni: "Nema frke, pozovi i prijatelje!" i namigne mi uz onaj njegov osmijeh.
Kako je to bilo dobro! A onda su se posvetili pločama, slušali su nešto od Zappe, tata je objašnjavao da bi "onaj vaš Sale trebao naučiti ovako svirati" (što mu je bio običaj, koji me počeo prilično nervirati).
"Opa, pa imaš i Ramonese", iznenadio se Branko, a ja sam zablistao od ponosa. Imao sam tada dvije njihove ploče - prvi album i Too Tough to Die, koje sam kupio početkom te godine u Beogradu na ulici.
"Ah, to ti ovaj sluša", tata će odmahnuvši rukom.
"Pusti, to je super", odgovorio mu je Branko. "Pusti ti njega, slušaj to što ti se sviđa i samo se javi ako želiš na naš koncert".
I htjeo sam ići na koncerte Idijota. Htjeo sam biti na svakom njihovom koncertu. I svaki je bio najbolji, a nikad nisam kupio kartu. I nikad nije bilo problema da uvedem još dosta ljudi, što je bilo posebno dobro kad sam se preselio u Zagreb, gdje smo svi bili konstantno dekintirani.
Doista sam bio na puno koncerata Idijota, u Puli, Zagrebu, ali i na nekim neuobičajenim mjestima (o čemu neću sada). Ni uz najbolju volju ne bi mogao odrediti brojku.
Tata je imao neugodan običaj da deklarativno obezvrijeđuje sve za što ja pokažem neki interes. Tako su Idijoti "tamo nešto pjevuckali, a nemaju pojma ni o sviranju gitare", Ramonesi su, standardno, "uvijek jedno te isto, nema razlike među pjesmama", ostali se "samo tamo nešto deru i divljaju". I tako dalje, a bilo je jasno da zapravo ne misli tako, samo je imao neku čudnu potrebu da sve neargumentirano krtizira. Čudno, jedino za Sonic Youth nikad nije rekao ništa loše, oni su mu se sasvim otvoreno sviđali.*,**
Jednog dana, mislim da je to bilo 2015., odjednom mi je, ničim izazvan, rekao: "Slušam malo one tvoje."
"Koje moje?"
"Ma one tamo, Ramonese. Dobri su oni ustvari."
"Kako to sad?" začuđeno ga pitam.
"Pa pričao mi je Branko o njima. Pa oni su stvorili toliko toga! Kad sad pogledam, da nije bilo njih, možda više nitko ne bi ništa ni svirao. Nisu oni loši... ma dobri su oni."
"Ma znao sam ja da ti se oni ustvari sviđaju", nasmiješio sam se.
"Nisam rekao da mi se sviđaju!"
Htjeo sam ga na licu mjesta zagrliti i poljubiti. Toliko je bio dobar, a opet sav tako nekako nesiguran, nedokazan, tvrd, a iznutra mekan.
Čitam knjigu "Život s Idi(j)otima". U poglavlju "Prijatelji stari gdje ste...", na počasnom mjestu, zajedno s ostalim ljudima koji su zadužili Idijote, stoji:
"Podrška nam je bio Anton Biliškov - Bili, Tustin radni kolega i prijatelj, jedan od onih samozatajnih ljubitelja muzike koji su bili uz nas gotovo do zadnjeg dana."
Hvala ti Fric, baš si me dirnuo! Na današnji dan prije tri godine tata je otišao za Brankom, koji je tamo negdje daleko sigurno već okupio band i poveo radničke mase. Sad sjede za nekim stolom i smiju se nečemu nedokučivom. 
A sjećanja samo naviru...

___________
* Naročito mu se sviđao Goo ("Nitko ne svira kao oni! Odlična gitara, a još i sva ta buka"), ali i Bad Moon Rising. Objašnjavao je da je ta buka odlična stvar. 
** Jednom sam vozio Branka iz Ližnjana u Pulu, jer mu se pokvario auto, a mora na sindikalni sastanak. Slušao sam Sonic Youth, a Branko je pojačao na bolno glasno i vrištao zajedno s Kim Gordon. Tako smo negdje na trećini Medulinske probili zid buke i u nesvjesti uletili u Pulu.

Broj komentara: 12:

Nataša kaže...

Dirnule me tvoje uspomene...

Anonimno kaže...

To jeste tako Niki. Divno napisano!

Floor Lola kaže...

Živite u Europi i širom svijeta, a zajam vam treba do kraja godine. Kontaktirajte nas automatski. Imamo vrlo atraktivne uvjete.
E-adresa: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

Anonimno kaže...

SRETNA NOVA GODINA SVIMA PROCITAJTE OVE KORISNE INFORMACIJE ZA GODINU 2020. KAKO DOSTAVITI ZAJAM PO JEDNOSTAVNOM PORUKU.
Zovem se Marie Alice, samohrana sam majka 3 djece i takoder sam medicinska sestra u Zagrebu. Ovo je moja prica u 2019. godini, prevarili su me neki zajmodavci, svejer sam tražio kredit dok konacno nisam upoznao ovu lijepu ženu koja mi je pomogla da dobijem internetsku zajam. Ovo je opipljivo svjedocanstvo kako sam primio kredit od 60,000 eura uz kamatnu stopu od 2%. Receno mi je da je zajmodavac i žena kojoj vjerujem, pa sam odlucio kontaktirati s njom i ona mi je pružila priliku da podnesem zahtjev za kredit od njene tvrtke koji sam lako dobio, ali objašnjenje je da sam dobro zaradio kredit zdravlje i s manje stresa. Ako vas zanima zajam, možete joj se obratiti putem e-maila: (vladimirafinancialinvestment@gmail.com) (WhatsApp: +16014560144)

Marija Ivana kaže...

Srdacan pozdrav svima koji su procitali ovu poruku, ja sam Marija Ivana i došla sam da olakšam sve žrtve prijevara o zajmu, a takoder tražim zajam. Bila sam obrubljena zbog svog novca, ali kasnije sam od Boga dobila pravog muškarca. Procitao sam svjedocanstvo i kontaktirao sam ga nazvao sam ovog zajmodavca Božjim covjekom, jer je odgovarao na moje molitve o zajmu. Jako sam sretan što sam upoznao takvog covjeka, ovo je vrlo lak nacin da dobijem kredit od pouzdanog covjeka koji ima kreditnu kompaniju u Sjevernoj Americi, ime je firme (NAJPOVOLJNIJE LAKE FINANCE HOME) svjedocenje u svim društvenim medijima jer sam mu obecao da cu ga podijeliti po cijelom svijetu. Imajte na umu da je ovaj zajam po kamatnoj stopi od 2% Imajte na umu da takoder možete dobiti posao i investirati u posao E-adresa: westlakefinancehome@gmail.com

Susan Benson kaže...

Pozdrav, trebate li brz zajam?
Ja sam Susan Benson, zajmodavac sam i financijski savjetnik.

S obzirom na ekonomsku stagnaciju kroz koju svijet prolazi zbog nastajanja Corona-virusne bolesti (COVID-19), mnogi se ljudi suočavaju s nevremenim financijskim izazovima. S prisutnošću novčanog viška u našoj instituciji, želimo ubrzati promet novca financiranjem klijenata unutar i izvan Europe kreditom.

Ako vam je potreban hitan zajam za pokretanje posla, kupite kuću ili automobil ili vam treba zajam iz drugih osobnih razloga? Želim da kontaktirate moju tvrtku. Pružamo sve vrste zajmova kao osigurani i neosigurani zajmovi. Ako ovo čitate i znate da vam treba financijska podrška, jednostavno nam pišite putem e-pošte: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com ili mi direktno pošaljite poruku na WhatsApp putem: +447903159998 i primite odgovor u trenu.

Mi smo sveobuhvatna tvrtka za financijske usluge i posvećeni smo vam pomoći da poboljšate svoje dugoročne i kratkoročne financijske ciljeve, jer je vaša konačna cilj financijska stabilnost.

Značajke i korist;
* Pogodnost - Možete se prijaviti za zajam u bilo kojem trenutku i bilo gdje.
* Fleksibilna količina - Vi odlučujete koliko želite posuditi.
* Brzo izravno financiranje - primite zajam u roku od 24 sata nakon odobrenja.
* Fleksibilna kamatna stopa od 3,0%.
* Visoke cijene odobravanja
* Dobivate priliku za odabir datuma otplate, bilo tjedno, mjesečno ili godišnje u trajanju od 1-30 godina.
* Jednostavna internetska aplikacija.
* Personalizirane smjernice i stručnost.
* Nema skrivenih troškova

Mnogim ljudima je zbog nekih razloga toliko teško dobiti kredit od svojih lokalnih banaka ili drugih financijskih instituta.

Ako stvarno trebate rješenje za svoje financijske izazove, samo pišite mojoj tvrtki da ćemo vam pomoći s kreditom. Pomagali smo brojnom broju pojedinaca i organizacija koji se suočavaju s financijskim teškoćama u cijelom svijetu. Kad se prijavite za nas, prijavljujete se kod tvrtke od povjerenja koja brine o vašim financijskim potrebama, naš najveći prioritet je vaša financijska stabilnost i o vama će se voditi cijeloga postupka.

Za više informacija o našoj ponudi zajma, molimo pošaljite nam svoj zahtjev za kredit putem:
E-adresa: sunshinefinancialgroupinc@gmail.com ILI;
WhatsApp: +447903159998

Marija Magdalena kaže...

Pozdrav pozdrav svima. Moje ime je Marija Magdalena, samohrana sam majka 3 djece, želim podijeliti opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobila zajam od 50,000 eura uz 3% od bogobojaznog čovjeka gospodina Mikea Andersona. Ako ste zainteresirani za dobivanje zajma, obratite mu se, uvjeravam vas da je sigurno, hvala. Adresa e-pošte: (barrmikeanderson48@yahoo.com)

Anonimno kaže...

Dobar dan, moj upit o tome kako dobiti kredit za kupnju kuće od nekretnina počeo je pozivom, nazvao sam Davidson Albert Company, danas sam jako sretan i Bog blagoslovio Davidsona Alberta Kontakt e-mail: {Davidsonalbertloan@gmail.com }

Zovem se Marijana, iz HRVATSKE sam, zadnjih pet mjeseci sam tražila pravu kreditnu tvrtku od koje bih mogla dobiti kredit kako bih mogla kupiti kuću kakvu sam htjela. Dugoročno, bilo je hrpa prijevara zbog kojih sam im povjerovao i na kraju dana su mi uzeli novac bez da su mi dali išta zauzvrat, čak ni 1 euro na moje ime, izgubio sam svaku nadu, bio sam zbunjen i frustriran, nikad nisam želio imati ništa s online tvrtkama za zajam pa sam otišao posuditi novac od prijatelja. Ispričao sam sve što se dogodilo i rekla mi je da mi može pomoći pronaći tvrtku za zajmove koja mi može dati bilo koji iznos zajma koji mi treba i po vrlo niskoj kamatnoj stopi od 3%, također mi je rekla da je upravo dobila zajam od uputio me kako se prijaviti za zajam baš kao što mi je rekla, aplicirao sam s njima putem e-pošte: (davidsonalbertloan@gmail.com), nikad nisam vjerovao, ali sam pokušao, i na moje najveće iznenađenje dobio sam zajam u roku od 24 sati, nisam mogao vjerovati, ponovno sam sretan i bogat i hvala Bogu da takve kreditne kuće još postoje na ovim prevarama posvuda, savjetuju svima koji trebaju posuditi kredit putem e-maila (davidsonalbertloan@gmail.com). Nikada te neće iznevjeriti i tvoj život će se promijeniti kao i moj. Brzo kontaktirajte (davidsonalbertloan@gmail.com) danas i uzmite svoj zajam od njih. Obavezno kontaktirajte DAVIDSON ALBERT LOAN COMPANY za vaš kredit, jer sam uspješno dobio svoj kredit od ove tvrtke bez ikakvog stresa. Posjetite njihovu e-poštu. (davidsonalbertloan@gmail.com)

mark williams kaže...

Pozdrav svima, trebate li hitan zajam za liječenje ili rješavanje financijskih problema? kontaktirajte nas danas: markwilliamstrustfirm@gmail.com ili WhatsApp broj +18708830766

Ayman Al_Wakeel kaže...

Želio bih da se zahvalim kreditno-kreditnim institucijama na divnoj i odličnoj usluzi koja je pružena za apliciranje za kredit. Veoma sam zadovoljan vašom uslugom i voleo bih da nastavim i ubuduće. Već sam uputio jednog svog prijatelja u ovu kompaniju i ubuduće ću sve upućivati samo na vas. Kontaktirajte na WhatsApp: +393512640785. Hvala vam. Primio sam zajam od 6.800 dolara od kreditnih institucija. Kontaktirajte ih ako vam je potreban hitan zajam na email: loancreditinstitutions00@gmail.com.. Uprava: +393512114999. ili +393509313766.

Anonimno kaže...

Moj suprug i ja ne možemo dovoljno izraziti koliko nam je ova kompanija pomogla u izuzetno teškom procesu kupovine kuće! U početku smo se malo bojali koliko je potrebno za odobrenje kredita, međutim, kroz sve to, Kreditno-kreditne institucije i cijelo osoblje nikada nisu odustali od nas i ostali su uz nas i educirali nas do kraja i sada smo spremamo se za useljenje u naš prvi dom! Hvala vam puno POVOLJNI KUĆNI KREDITI od 120.000 dolara!" kontaktirajte ih ako vam je potreban zajam putem e-maila: loancreditinstitutions00@gmail.com
Whatsapp broj:+393512640785 ili +393512114999
ili email: loancreditinstitutions00@yahoo.com

El -Din El-Sayed kaže...

SVJEDOČANSTVO KAKO SAM DOBIO KREDIT OD 2% KOLATERA. Trebate li kredit? Jeste li u dugovima? Da li želite da pokrenete posao i potreban vam je kapital? Trebate zajam ili financiranje iz bilo kojeg razloga? Ovdje imate pravu lokaciju za svoja rješenja kredita! Preporučujem (kreditne kreditne institucije) svima vama. Nude zajmove svima koji su zainteresovani da dobiju bilo koju vrstu kredita. Pozajmili su mi iznos od 36.000 dolara sa ILI bez kolaterala po stopi od 2%. Nude sve vrste kredita, čak i sa lošim kreditnim rezultatom. Njihove usluge uključuju kredite za obrazovanje, zajam za automobil, zajam za kamione, zajam za refinansiranje, osigurani i neobezbeđeni zajam, lični zajam, zajam za konsolidaciju duga, poslovni zajam, hipotekarni zajam, stambeni zajam, studentski zajam itd. Molimo Vas da nam pišete na Whatsapp broj: +393512640785 ili : +393509313766
ili :+393512114999. email: loancreditinstitutions00@yahoo.com
molim vas, ja sam referent koji uzima moj kredit od njene kompanije.